به گزارشي روابط عمومي استانداري يزد، در اين نشست كه با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، فرمانداران ، بخشداران ، ناظران انتخابات استان وجمعي از مديران دستگاههاي اجرايي استان برگزار شد استاندار يزد ضمن قدرداني از عوامل اجرايي ستاد انتخابات استان بر حضور گسترده مردم در اين عرضه ملي تأكيد و خاطرنشان كرد: بايد با تلاشي مضاعف برهدف و رسالت اصلي خود كه حفظ نظام اسلامي و رسيدن به چشم انداز 20 ساله انقلاب اسلامي است بيش از پيش نزديك كنيم. 

 ابوالقام عاصي خدمتگزاري به مردم، تقويت پايه‌هاي نظام و شركت فعال مردم در انتخابات را يكي از وظايف اصلي مسئولان عنوان و اضافه كرد. گرايشات شخصي افراد نبايد در قوانين نظام اسلامي خللي ايجاد كند و در شرايط كنوني مهمترين كار رسيدگي به نيازهاي مردم و خدمات رساني به عموم اقشار جامعه است. 

استاندار يزد از سفر رئيس جمهور و هيأت دولت به استان يزد در آينده نزديك خبر داد و گفت: در اين زمينه ظرفيت‌ها و توانمنديهاي استان براي جذب اعتبارات اين سفر شناسايي شده است و پيش از سفر رياست جمهوري نزديك به 170 ميليارد ريال سند توسعه اشتغال استان تخصيص يافته است.

 عبدالرسول دوران معاون سياسي امنيتي استانداري يزد هم در اين جلسه حضور و مشاركت آحاد مردم در انتخابات را يك اولويت كاري براي مسئولان استان برشمرد و افزود: همه نيروهاي امنيتي استان براي برپايي انتخاباتي سالم در تلاش هستند وزمينه مناسبي براي برگزاري انتخابات فراهم شده است. سيد محمد حكيمي رئيس ستاد انتخابات استان نيز در اين نشست با بيان اينكه تاكنون 3هزار و 283 نفر از داوطلبين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تأييد صلاحيت شده‌اند اعلام كرد درمجموع سه هزار و 376 نفر براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان ثبت نام كرده‌اند كه از اين افراد 90 نفر رد صلاحيت شده‌اند.

 محمد حكيمي با اشاره به كاهش 3 درصدي رد صلاحيت شدگان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نسبت به دوره گذشته اظهار داشت 32 نفر از افراد رد صلاحيت شده مربوط به شوراهاي شهر 15 نفر شوراي روستاها و مابقي مربوط به دهياريها و دهستانها بوده است كه در مجموع تنها 7/2 درصد در اين دوره از انتخابات شوراها رد صلاحيت شده‌اند.

 حجه الاسلام محمدي رئيس هيأت نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان در استان هم انتخابات خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا را بسيار حائز اهميت عنوان و تصريح كرد براي دو شعبه اخذ رأي سه ناظر انتخاباتي پيش بيني شده است و در هر يك از اين شعب بين 15 تا 16 نفر كار برپايي انتخابات را عهده‌دار هستند.

 رئيس شوراي عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان نيز در اين جلسه اظهار داشت: در مجموع 110 نفر اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات استان هستند كه براي هر صندوق رأي يك يا دو ناظر در نظر گرفته شده است.

 حجه الاسلام يحيي‌زاده گفت: يكهزار و 219 نفر ناظر و اعضاي هيأت هاي نظارت بر انتخابات شوراها تعيين شده‌اند. در پاپان فرمانداران و بخشداران استان پيشنهاداتي را براي برپايي هرچه با شكوهتر انتخابات ارائه كردند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا